خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/18 - 12:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی در دیدار با سفیر عراق در تهران:

عراق موانع تبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور را برطرف کند

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس گفت: توسعه زیرساخت‌ها در استان‌های مرزى و احداث بازارچه‌هاى تجارى در مرزها، در رونق اقتصادى مرزنشینان ایران و عراق تاثیر بسزایى دارد.

به گزارش خبرگار خبرگزاری خانه ملت، فداحسین مالکی رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شوراى اسلامی عصر روز گذشته، (چهارشنبه، 17 آذرماه) با نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر جمهورى عراق در تهران دیدار و گفتگو کرد.



مالکى در این دیدار مناسبات دو کشور را برادرانه، رو به رشد و داراى حسن همجوارى خواند و افزود: تعمیق و تقویت ارتباطات دوستانه تهران - بغداد در عرصه هاى مختلف بخ ویژه تعاملات پارلمانی، نقش مهمى در افزایش سطح مناسبات دوستانه فیمابین دارد.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: تداوم دیدارها، رایزنى و مشورت هاى سیاسى میان مقامات عالیرتبه دو کشور، حائز اهمیت فراوانى است و به افزایش مراودات فیمابین و تامین ثبات و امنیت در منطقه کمک فراوانى مى کند.



وی در ادامه این دیدار تصریح کرد: ظرفیت و توانمندى هاى فراوانى که در دو کشور وجود دارد مى تواند به ارتقای سطح مبادلات تجارى و اقتصادى ایران و عراق کمک شایانى کند.



وى افزود: توسعه زیرساخت ها در استان های مرزى و احداث بازارچه هاى تجارى در مرزها، در رونق اقتصادى مرزنشینان ایران و عراق تاثیر بسزایى دارد.



مالکى در بخش دیگرى از سخنان خود با گرامى داشتن یاد و خاطره شهید سپهبد سلیمانى و شهید مهدی المهندس و یارانشان که در عراق به دست نیروهای تروریست آمریکایی به شهادت رسیدند، گفت: افزایش ارتباطات و همکارى نزدیک تهران - بغداد، موجب ناکامى و شکست توطئه هاى دشمنان دو کشور مى شود.



رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار خواستار شناسایى و رفع موانع احتمالی در مسیر مبادلات اقتصادى و تجارى بین دو کشور شد.



سفیر عراق در تهران: استمرار رایزنی‌ها، نقش مهمی در افزایش مراودات تجاری دارد



نصیر عبدالمحسن عبدالله نیز در این دیدار بر ضرورت تحکیم و تقویت مناسبات دو کشور در عرصه هاى سیاسى، اقتصادى، فرهنگی و پارلمانى تاکید کرد و افزود: توسعه و گسترش ارتباطات دوستانه میان جمهورى اسلامى ایران و جمهورى عراق، نقش مهمى در افزایش همکارى هاى دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه اى و بین المللى دارد.



وى با اشاره به نقش مهم شهید سپهبد سلیمانى در شکست تروریست های جنایتکار داعش در عراق، گفت: ملت و دولت عراق همواره قدردان حمایت ها و کمک هاى جمهورى اسلامى ایران هستند.



سفیر عراق در تهران در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت دیدارها و مذاکرات مسئولان دولتی و پارلمانى دو کشور افزود: رایزنی های مستمر نقش مهمى در افزایش مراودات تجارى و کمک به توسعه و شکوفایى اقتصادى و تسهیل تعاملات بین تجار ایرانی و عراقی دارد.



سفیر عراق در تهران در این دیدار بر آمادگى دولت و پارلمان این کشور براى توسعه تعاملات میان بخش هاى مختلف دو کشور تاکید کرد.



لازم به ذکر است در این دیدار بهزاد علیزاده نماینده دهلران، آبدانان و دره شهر و آرش زره تن لهونى نماینده پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانى در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاههاى خود در خصوص راه هاى توسعه ارتباطات و همکارى هاى دو کشور پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 333162
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار